Samen bouwen aan een sterke en gezellige wijk

Beste bewoners,

De afgelopen maanden is er veel gebeurd in onze wijk. Als wijkverbinder zie ik dagelijks hoeveel mooie ontmoetingen er plaatsvinden en hoeveel bewoners zich inzetten voor een fijne leefomgeving. Dat verdient aandacht.

Waar we elkaar vroeger vaak alleen tegenkwamen op straat, zien we elkaar tegenwoordig steeds vaker tijdens activiteiten in de wijk en vooral in het Huis van de Wijk. Het Huis van de Wijk ontwikkelt zich steeds meer tot een centrale ontmoetingsplek waar bewoners binnenlopen voor een praatje, een activiteit, een vraag of gewoon voor de gezelligheid. Het is mooi om te zien hoe deze plek steeds meer gaat leven en door bewoners wordt omarmd.

Daarnaast zijn er zichtbare veranderingen gaande in de buurt. De renovatie van de wijkpoli van Envida is in volle gang en wordt een nieuwe voorziening in de buurt. Ook wordt er momenteel hard gewerkt aan het schilderen van de hoogbouwflats. Hoewel de werkzaamheden nog niet zijn afgerond, is al goed zichtbaar dat de gebouwen een frisse en verzorgde uitstraling krijgen. We kijken uit naar het eindresultaat.

Een activiteit die nog altijd veel bewoners samenbrengt, zijn de ontbijtjes. Deze gezellige ochtenden blijven ook de komende periode plaatsvinden. Onder het genot van een ontbijt ontstaan mooie gesprekken, nieuwe contacten en waardevolle ontmoetingen. Aanmelden blijft hiervoor wel noodzakelijk, zodat we rekening kunnen houden met het aantal deelnemers.

Nu de zomervakantie voor de deur staat, hebben we bovendien een leuk zomerprogramma voorbereid voor alle kinderen uit de wijk. Ook kleinkinderen, vriendjes, vriendinnetjes en andere bekenden zijn van harte welkom om deel te nemen. Het belooft een zomer vol leuke activiteiten, ontmoeting en plezier te worden.

Ik wil iedereen bedanken die zich op welke manier dan ook inzet voor Vallisveld.
Of je nu deelneemt aan activiteiten, een handje helpt als vrijwilliger, meedenkt tijdens bijeenkomsten of gewoon een praatje maakt met uw buren: samen zorgen we ervoor dat onze wijk een fijne plek is om te wonen, te ontmoeten en naar elkaar om te kijken. Ook zijn alle ideeën welkom.

Ik hoop jullie de komende tijd weer te ontmoeten in het Huis van de Wijk of ergens in de buurt!

 

Met een Vallisveld-groet,

Dennis